Qualitat
El procés d’acreditació reconeix el nivell de qualitat i competència com a Centres d’Atenció Primària a través dels estàndards establerts per l’esmentat Departament, valorant aspectes de nivell assistencial, infraestructura i resultats de gestió, amb un total de 347 estàndards.
Analitza en conjunt els aspectes de gestió i funcionament de l’equip, així com els relacionats amb les persones, la societat, els serveis socials, la comunitat i garanteix uns resultats òptims pel que fa als processos d’atenció als pacients, d’accés a l’equip mèdic i infermer, a l’assistència social, al lideratge en la gestió, i al confort dels professionals en l’exercici de la seva activitat.
El mes de juny es va fer una auditoria externa i les notes obtingudes han superat el 96% a les quatre àrees bàsiques de salut:
La Bisbal d’Empordà: 96,5%
Palafrugell: 96,5%
Palamós: 97,1%
Torroella de Montgrí: 96,8%
A l’octubre el Departament de Salut va lliurar els certificats d’acreditació als equips directius de les nostres ABS.
Es continua treballant amb el pla de millora elaborat a partir de l’Acreditació obtinguda l’any 2014 del Departament de Salut.
A Palamós Gent Gran l’acreditació sociosanitària ens ha marcat el camí del pla de millora anual i aquest procés està a l’espera de fer l’acreditació formal del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
A la Fundació Guíxols Surís i a la Fundació Palafrugell Gent Gran es continua treballant el pla de millora continua per tal d’assolir una futura acreditació per part del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
Hem començat a treballar amb metodologies de qualitat basades amb el Lean Management, que és una filosofia de gestió, dotada de metodologia científica i unes eines contretes cap a la millora continua, promovent la creació de valor a través de l’eliminació d’activitats que no tenen valor afegit. Actualment, està demostrat que l’aplicació del Lean Management en el sector de la salut té resultats molt positius.