InstitucionalCiutadansProfessionals
Plana d'inici SSIBE Mapa Web de navegació contacte Accés Restringit
ciutadans
  INSTITUCIONAL
  CIUTADANS
Activitats de promoció de la salut  
A L'ABRIL CUIDA'T AMB SALUT  
Setmana Sense Fum  
Activitats  
Consells  
Edició 2017  
Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura  
Vacunació antigripal  
Setmana Europea de Prevenció de Residus  
Consells de Salut  
Demanar hora  
Telèfons d'interès  
Informació ingrés hospital  
Unitat d'atenció al ciutadà  
Suggeriments, agraïments i queixes  
Drets i Deures  
Protecció de dades  
Programa Voluntariat Social  
PREVENCIÓ I PROMOCIÓ DE LA SALUT  
PROGRAMA SALUT I ESCOLA  
Preguntes més freqüents  
Enllaços d'interès  
  PROFESSIONALS
  NOTÍCIES

Des d'aquí pots accedir a la teva ABS, hospital o residència assistida
 
Des d'aquest accés ràpid pots accedir als consultoris.
 
especialitats
Aquí trobaràs informació sobre les diferents especialitats mèdiques i quirúrgiques.

Consells

El Programa d’Atenció Primària Sense Fum (PAPSF) ha editat un fullet informatiu a mode de guia per deixar de fumar en 4 passos:

Decideix-te!
Per prendre una decisió important, com ho és la de deixar de fumar, necessitem valorar-ne els pros i els contres. Elabora una llista amb les causes que t’inciten a fumar i els motius que t’impulsen a deixar-ho, i avalua els guanys que et pot suposar.

- Prepara’t!
Primer de tot, escull una data propera. Serà el teu primer dia lliure de tabac. Considera aquesta data com a inajornable.

A algunes persones els pot ser útil comunicar la seva decisió, «Vull deixar de fumar», a la família, els amics o els companys de feina per tal de que els donin suport i refermar-se en la seva decisió. Dedica un temps a conèixer quan i per què fumes. No totes les cigarretes es fumen per la mateixa raó. Registra l’hora, la circumstància (el que fas en aquell moment) i el grau de necessitat (un si és per rutina, si la necessites però no desesperadament i si la necessites desesperadament) de cadascuna de les cigarretes fumades en un dia habitual.

- Deixa de fuma: Dia D
Quan deixes de fumar, la manca de nicotina és la responsable de l’addicció física al tabac. Pot produir alguns símptomes com ara nerviosisme, mal humor, insomni, constipació, augment de la gana, cansament, manca de concentració o mal de cap. D’altra banda, t’has d’enfrontar a la dependència psicològica, a l’associació del tabac a activitats quotidianes que et pot semblar que seran difícils de superar o que no en podràs gaudir sense la companyia de la cigarreta. Aquests símptomes poden durar algunes setmanes més.

Pot ser que estiguis més nerviós o irritable i que tinguis més dificultat per concentrar-te. Aquests moments seran cada vegada menys intensos i cada dia es presentaran de forma més espaiada. Les ganes de fumar no són eternes.

- Mantén-t’hi!

Mantenir-te sense fumar és una de les coses més importants que pots fer per a la teva salut. Estigues preparat, identifica les situacions de risc en què creus que pots tenir la temptació de fumar (per avorriment, en actes socials, amb amics que fumen, al cotxe, per problemes o estrès...). Sigues conscient d’aquestes situacions i anticipa-t’hi:

  • Revisa les alternatives que havies planejat durant la preparació.
  • Recorda la llista de motius per deixar de fumar.
  • El tabac no soluciona cap problema, ets tu qui els supera.
  • Distreu-te!
  • Relaxació i respiració, activitat física, espera fins que passi el desig, etc.
  • Planeja recompenses/premis per no recaure-hi.

Si estàs preocupada per l’augment de pes, incorporar algunes estratègies bàsiques d’alimentació saludable i activitat física de manera regular et pot ajudar a limitar aquest increment de pes.

Documents associats per descarregar
 
2018 - Serveis de Salut Integrats Baix Empordà - C/Hospital n17-19 Edif. Fleming - 17230 Palamós | Valid XHTML 1.0 | Política de cookies