16è Cinema Ètic: La nova company-IA
Lloc: Sala d'actes. Edfici Fleming. Carrer Hospital, 17-19. Palamós
Hora: De 15.15 a 17.15h
El Comitè d'Ètica Assistencial de SSIBE organitza la 15a edició del Cinema Ètic i tractarà el tema de l’aïllament social i les noves relacions amb la intel·ligència artificial.
Es visionarà un fragment de "Jordi i Nil, la conversa infinita" del programa de 3cat Nits sense ficció, on es relata l’amistat insòlita entre una persona i un assistent digital.
Tindrà lloc el proper 12 de novembre a les 15.15h a la sala d'actes de l'Edifici Fleming. L'acte és obert a tothom tot i que requereix inscripció prèvia a través d'aquest enllaç. Serà partir de les 15.15h i fins a les 17h, a la sala d'actes. Edifici Fleming. Carrer Hospital, 17-19. Palamós.
Posteriorment a la projecció, debatrem com la IA pot esdevenir un nou tipus d’amistat i els pros i els contres que això pot suposar junt amb Jaume Funes, psicòleg especialista en bioètica.
16a edició del Cinema Ètic
Durant aquests anys s'han tocat diferents temes delicats com la mort, el maltractament a la gent gran o l'avortament.
- 1a edició: La mort digna (2010). "La Dama i la mort", curtmetratge.
- 2a edició: L'eutanàsia (2011). Presentació llibre "Entre la vida i la mort i projecció del curt "Morir sense morir".
- 3a edició: Dignitat en el viure i el morir (2012). Projecció de la pel·lícula "Las Alas de la Vida"
- 4a edició: Reanimació (2013). Projecció de la pel·lícula "El Milagro de Karintia"
- 5a edició: L'avortament (2014). Projecció de la pel·lícula "4 meses, 2 semanas, 2 días"
- 6a edició Viure la Mort (2015). Projecció del documental de TV3 "No serà fàcil"
- 7a edició: Maltractament a la Gent Gran (2016). Projecció del curtmetratge "ContraNatura"
- 8a edició: Les vacunes a debat (2017). Projecció del documental "I tu, et vacunes?"
- 9a edició: Escoltem prou? (2018). Projecció del documental "Ser médico"
- 10a edició. Diversitat de gènere (2019). Projecció del documental "Vida en trans"
- 11a edició. Principi d'autonomia i voluntats anticipades: la importància de decidir. (2022). Projecció del documental "Alma"
- 12a edició. Eutanàsia (2023). Projecció del curtmetratge "Anhela" dirigit per Diego Rufo Helguera
- 13a edició. Mutilació genital femenina (2023). Projecció del documental "Iniciación sin mutilación"
- 14a edició. Addició a les pantalles (2024). Projecció del documental “Atrapats a les pantalles: el repte”
- 15a edició. L’eutanàsia (2025). Projecció del documental “La bona mort”
