He d’anar a urgències

112

El telèfon 112 dóna resposta a qualsevol situació d'emergència

Quan tinguis un dubte, consulta o problema de salut que no sigui una emergència, pots trucar al telèfon 061 CatSalut Respon. En funció del que et passi t'ajudaran i et diran què has de fer, i si cal, a quin centre has d'acudir.

Telèfon 061 CatSalut Respon.

Les urgències es classifiquen en diferents nivells.

Nivells d'urgència

  • 1

    Reanimació Risc vital immediat

  • 2

    Emergència Situació d'alt risc

  • 3

    Urgent Necessitat de múltiples exploracions i estabilitat fisiològica

  • 4

    Menys urgent Necessitat d'exploració i diagnòstic

  • 5

    No urgent Visita que podria realitzar-se amb cita prèvia o bé a urgències del CAP

Els nivells 4 i 5 solen ser problemes de salut que no són una urgència i que poden ser atesos als centres d'atenció primària.

Si tens un problema de salut menys urgent o no urgent (nivells 4 o 5) t’atendrem al Centre d’Atenció Primària

Quan arribis al CAP caldrà que vagis a admissió, et farem triatge i hauràs d'esperar a la sala d'espera .

Admissió

En arribar al CAP, informa a l'admissió sobre el teu problema de salut; registrarem les teves dades i el motiu de visita.

Recorda que si vens per sistema públic ens caldrà la teva Targeta Sanitària Individual (TSI) o la teva Targeta Individual Cuida'm (TSI Cuida'm).

I si vens per un accident laboral, de trànsit o esportiu, o bé si vens per mútua, et demanarem les dades de la teva assegurança.

Triatge o classificació

Un professional qualificat valorarà si requereixes ser visitat per l'equip d'urgències o bé si et programem una visita amb el teu metge de família o pediatre (en cas de nens) en 24 o 48 hores.

L'ordre en què t'atendrem serà per criteri de gravetat i no per ordre d'arribada.

Sala d'espera

A la sala d'espera t'informem del temps d'espera dels nostres centres i també al web. Consulta'l abans d'adreçar-te al CAP.

Al CAP hi ha servei de màquines de beguda i menjar.

Si tens un problema de salut urgent o una emergència (nivell 1 o 2 o 3) t’atendrem a l’Hospital

El Servei d'Urgències de l'hospital està obert 24 hores tots els dies l'any.

On està?

A la planta 1. L'accés és pel C/ Pompeu Fabra.

Si vens amb cotxe et pots acostar fins a la mateixa entrada. Després hauràs d'anar a l'aparcament.

Admissió

En arribar, registrarem les teves dades i el motiu de visita.

Recorda que si vens per sistema públic ens caldrà la teva Targeta Sanitària Individual (TSI) o la teva Targeta Individual Cuida'm (TSI Cuida'm).

I si vens per un accident laboral, de trànsit o esportiu, o bé si vens per mútua, et demanarem les dades de la teva assegurança.

A l'admissió també et posarem un braçalet identificatiu per a la teva seguretat.

Classificació de pacients o triatge

En pocs minuts t'avisarem que passis a triatge on un professional qualificat et classificarà segons la gravetat. També tindrem en compte si ets un adult o un nen.

L'ordre en què t'atendrem serà per criteri de gravetat i no per ordre d'arribada.

Hi ha dos circuits: l'intern (assistències urgents) i l'ambulatori (per a les assistències menys urgents o no urgents).

Sala d'espera

A la sala d'espera t'informem del temps d'espera dels nostres centres i també al web. Consulta'l abans d'adreçar-te a l'hospital.

Hi ha servei de màquines de beguda, menjar i cafè i telèfon públic i si et cal, a la planta 0 hi ha la cafeteria.

Acompanyants

Al circuit ambulatori no es permet l'entrada d'acompanyants, excepte si es tracta d'un nen o de pacients amb la TSI cuida'm.

Al circuit intern es permet sempre a un acompanyant quan el pacient ja està al box.