L’Hospital de Palamós realitza gairebé 1.300 mediacions durant el 2018

Es fan mediacions i acollides individuals als pacients que ho necessiten amb l’objectiu de facilitar la comunicació entre usuaris i professionals de la salut.

El Servei de Mediació de l'Hospital de Palamós ha realitzat aquest 2018 gairebé 1.300 mediacions al llarg de l'any.

Fa 13 anys que es disposa d'aquest servei a l'Hospital de Palamós, i des de l'any 2007 aquest servei es presta en el marc del conveni que té la Fundació Hospital de Palamós i el Consell Comarcal del Baix Empordà. En tots aquests anys s'han realitzat més de 12.000 mediacions, que reforcen la confiança de les persones usuàries amb els nostres professionals.

És un servei que té per objectiu facilitar la comunicació i les relacions assistencials entre els professionals de salut i les persones usuàries. Està dirigit a aquells pacients que són nouvinguts i per tant no comparteixen la llengua ni la cultura, que poden tenir problemes idiomàtics o bé desconeixen el funcionament del sistema de salut català o el funcionament de l'hospital i per això la mediació els pot ser d'ajuda.

Concretament aquest any 2018, s'han fet un total de 1.293 mediacions, un 6% més que les que es van fer l'any anterior, quan se'n van realitzar 1.215. Això suposa que en el decurs d'un mes es fan al voltant de 110 mediacions en l'àmbit hospitalari.

L'usuari tipus que rep una mediació és dona (73%) d'origen marroquí (97%) i en idioma amazigh (68%), d'entre 25 i 64 anys (64%) i la mediació es realitza en l'àmbit d'hospitalització (76%) i a l'especialitat de ginecologia i obstetrícia (55%).

Altres dades rellevants és que un 32% de les mediacions es fan en àrab i un 14% es fan a nens entre 0 i 12 anys. Per serveis, també destaquen les mediacions prestades al servei de medicina interna (14%) i al servei de pediatria (13%).

Com es presta una mediació?        
La tasca de la mediadora de salut es centra en dos eixos d'intervenció: la intervenció personalitzada mitjançant mediacions individuals entre els professionals sanitaris i els pacients; i l'acollida individual als pacients nouvinguts. També és un servei que treballa coordinadament amb el servei de treball social per als aspectes socials i amb el servei d'admissions per als tràmits administratius

Actualment el servei pot atendre a usuaris de cultura magribina i bereber i parla els idiomes català, castellà, francès, àrab i amazigh i l'horari és de dilluns a divendres de 9 a 15 h. i els dimecres de 15:30 a 17 h.

Si un usuari necessita els seu servei el pot demanar al telèfon 972 600 160 (extensió 5081).

servei de mediació