fes clic per a tancar la imatge

Memòria de sostenibilitat 2016

Atenció Ciutadania_Inici text_02_1

Atenció a la ciutadania

Drets i deures de la ciutadania en relació amb la salut i l’atenció sanitària

Nombre de reclamacions 2015/2016

 

Hospital de Palamós

Atenció Primària

Palamós  Gent Gran

Motius

2015

2016

2015

2016

2015

2016

Assistencial

68

68

12

18

19

17

Tracte

5

5

3

2

1

1

Informació

62

80

13

27

-

2

Organització/tràmits

134

137

19

25

3

2

Hoteleria/confort

6

3

2

3

6

4

Documentació

3

11

9

4

-

-

Total

278

304

58

79

29

26

L’any 2016 les reclamacions a l’Hospital han incrementat un 9,4%, i els motius que més han incrementat han estat informació i organització i tràmits.
A atenció primària les reclamacions han incrementat un 36%, també en relació als motius d’informació i organització i tràmits.
A Palamós Gent Gran s’han rebut, gairebé, les mateixes reclamacions que l’any 2015, en canvi han augmentat els agraïments.

Suggeriments i agraïments 2015/2016

 

Hospital de Palamós

Atenció Primària

Palamós  Gent Gran

 

2015

2016

2015

2016

2015

2016

Suggeriments

17

24

8

13

-

1

Agraïments

42

40

10

7

9

16

Vetllem per al compliment dels drets i deures de la ciutadania en relació a la salut i l'atenció sanitària
reclamacions_2016

Altres drets i deures dels ciutadans en relació amb la salut
i l’atenció sanitària

2015-dretsideures

Actuacions comunicatives i/o de millora vers la ciutadania/usuaris

Més serveis a La Meva Salut

Des de l’abril els nostres usuaris, si s’han donat alta a La Meva Salut, poden consultar les seves cites programades d’atenció primària i d’atenció especialitzada a través d’aquest espai digital del CatSalut.

La teva cita directa al mail

Des del juny, si disposem del mail de l’usuari i del seu consentiment, comuniquem totes les cites i canvis de visita de l’hospital i d’Atenció Primària per correu electrònic.

Amb aquest nou pas es potencia i incrementa el nombre d’usuaris que s’adhereixen al nou sistema d’avís per mail, ens adaptem a les noves tecnologies, i proporcionem un enviament immediat i segur tot vetllant pel medi ambient estalviant paper.

Aquest sistema d’avís per correu electrònic permet adjuntar-hi documents, com poden ser les pautes per a la preparació d’una prova, etc.

Plànol amb la informació de l’aparcament recomanat

Des del mes d’octubre, a les persones que han d’anar de visita a l’Hospital de Palamós se’ls facilita un plànol amb la informació de l’aparcament i la ruta a peu recomanats.

L’aparcament es el del Vial del Port, gratuït i té una capacitat per a 350 places. El plànol, que es facilita tant des de les admissions de l’Hospital com des dels diferents Centres d’Atenció Primària, s’envia per mail, es dóna en mà i s’adjunta a les citacions de visita que es fan per correu postal.

Les proves del laboratori que es realitzen al CAP de Palamós, amb cita prèvia

Des de novembre les proves del laboratori en el CAP de Palamós es fan amb cita prèvia arran d’una reorganització del servei de laboratori amb l’objectiu de regular el volum diari de les proves i millorar l’accessibilitat dels pacients.

Nou tràmit de comunicació del naixement al registre civil

Des del juny oferim aquest nou tràmit als pares i des de l’hospital fem la comunicació telemàtica dels nadons nascuts al nostre centre dins de les primeres 72 hores posteriors al naixement sense necessitat que els pares s’hagin de desplaçar al registre civil.

Protocol d’atenció a les persones identificades amb la targeta TSI cuida’m

El protocol defineix el mode d’actuació dels nostres centres i dels professionals assistencials quan s’atèn a una persona amb la TSI cuida’m.

La TSI Cuida’m és la targeta que identifica les persones que pertanyen a col·lectius d’alta fragilitat relacional, les quals, per les seves característiques clíniques especifiques, necessiten un conjunt d’actuacions diferenciades i l’acompanyament d’una altra persona en els seus contactes assistencials. Permet una atenció més personalitzada, accessible i adaptada a les seves necessitats.

Protocol de comunicació, informació i seguiment de pacients i familiars atesos a l’àrea d’urgències

El protocol recull els criteris d’actuació tant general com personalitzada en matèria d’informació i acompanyament a pacients i familiars atesos a l’àrea d’atenció urgent.

 

Fets destacables

• S’ofereix un servei Wifi gratuït als usuaris que es troben ingressats a les unitats d’hospitalització i de curta estada i hospital de dia mèdic, a l’hospital i a les unitats d’internament de Palamós Gent Gran.

• L’Hospital s’adhereix al banc de llet materna de Catalunya, donant així l’oportunitat a totes les mares del Baix Empordà que ho vulguin i que es troben en procés d’alletament matern, de formar part del grup de donants voluntàries.

• S’implanta a tot el territori de Catalunya la targeta sanitària “Cuida’m” que és la targeta que identifica aquelles persones que per les seves característiques clíniques especials necessiten un conjunt d’actuacions diferenciades en la seva relació amb els professionals i els serveis sanitaris.

• S’amplia l’oferta de places d’estacionament gratuït (305 places) gràcies a l’adaptació dels terrenys ubicats al vial del port, a menys de cinc minuts a peu de l’Hospital de Palamós.

• L’adhesió a la campanya “No puc esperar!” adreçada a les persones malaltes de Crohn o colitis ulcerosa i que permet a les persones portadores de la targeta autoritzada la utilització urgent i gratuïta dels lavabos de diversos serveis i equipaments dels municipis de Palamós i de Calonge i compta amb la col·laboració del servei de digestologia de l’Hospital de Palamós.

• Difonem la campanya “Patrimoni de la humanitat”, per a la sensibilització envers maltractaments a persones grans.

• S’ha donat continuïtat a la campanya comunicativa de visites fallides, enguany informant del cost d’una visita o prova fallida i informant que són visites i proves que no pot aprofitar cap altre pacient; igualment es continua enviant un SMS recordant les primeres visites i exploracions programades a l’hospital.

 

Visites fallides 2011/2014

S’ha donat continuïtat a la campanya comunicativa de visites fallides, enguany informant del cost d’una visita o prova fallida i informant que són visites i proves que no pot aprofitar cap altre pacient; igualment es continua enviant un SMS recordant les primeres visites i exploracions programades a l’hospital.

 

Els nostres usuaris poden consultar les seves cites pendents als nostres centres a través de La Meva Salut
Enviem les cites de les visites de l'hospital i d'atenció primària per mail
Evitem desplaçaments oferint tràmits on line
Vetllem per una atenció més personalitzada a les persones amb la TSI Cuida'm
Per a una correcta navegació utilitza Chrome i Firefox