Atenció al ciutadà
La Unitat d’Atenció al Ciutadà té com objectiu la millora del nivell de satisfacció de la ciutadania, així com dissenyar, desenvolupar i avaluar la política d’atenció al ciutadà de l’organització en base als drets i deures dels ciutadans, els resultats de les enquestes de satisfacció, la gestió de reclamacions i suggeriments de la ciutadania i els indicadors de qualitat.
Hospital de Palamós
Atenció Primària
Palamós Gent Gran
Motius
2013
2014
2013
2014
2013
2014
Assistencial
47
54
14
19
23
20
Tracte
9
2
2
10
6
5
Informació
54
58
9
14
1
Organització/tràmits
66
80
30
24
3
5
Hoteleria/confort
7
9
-
1
1
1
Documentació
7
5
3
3
-
-
Total
190
208
58
71
33
32
En relació a l’any 2013 hi ha un augment del nombre de reclamacions a Hospital +10%, i a Atenció Primària +22% i un lleuger decrement a Palamós Gent Gran -3%.
Hospital de Palamós
Atenció Primària
Palamós Gent Gran
2013
2014
2013
2014
2013
2014
Suggeriments
25
21
6
4
2
9
Agraïments
34
38
7
7
19
19
Principals actuacions de millora fetes en base a reclamacions i suggeriments rebuts:
Àmbit assistencial:
• Millorar la resolució de les llistes d’espera quirúrgiques.
• Millorar la comunicació de la informació dels processos mèdics dels pacients entre professionals del servei d’urgències.
• Agilitzar i millorar l’efectivitat de la gestió de visites del servei de ginecologia.
Àmbit d’informació, documentació:
• Actualitzar i senyalitzar la normativa d’acompanyants de la Unitat de Curta Estada.
• Millorar la gestió de fluxos de pacients entre els diferents nivells assistencials.
• Millorar la informació a famílies de pacients d’àmbit sociosanitari.
• Millora de la informació escrita en diferents àmbits: avisos, justificants…
Àmbit confort
• Millorar el confort de les cadires de les zones de sales d’espera.
Fets destacables
• S’ofereix un servei Wifi gratuït als usuaris que es troben ingressats a les unitats d’hospitalització i de curta estada i hospital de dia mèdic, a l’hospital i a les unitats d’internament de Palamós Gent Gran.
• L’Hospital s’adhereix al banc de llet materna de Catalunya, donant així l’oportunitat a totes les mares del Baix Empordà que ho vulguin i que es troben en procés d’alletament matern, de formar part del grup de donants voluntàries.
• S’implanta a tot el territori de Catalunya la targeta sanitària “Cuida’m” que és la targeta que identifica aquelles persones que per les seves característiques clíniques especials necessiten un conjunt d’actuacions diferenciades en la seva relació amb els professionals i els serveis sanitaris.
• S’amplia l’oferta de places d’estacionament gratuït (305 places) gràcies a l’adaptació dels terrenys ubicats al vial del port, a menys de cinc minuts a peu de l’Hospital de Palamós.
• L’adhesió a la campanya “No puc esperar!” adreçada a les persones malaltes de Crohn o colitis ulcerosa i que permet a les persones portadores de la targeta autoritzada la utilització urgent i gratuïta dels lavabos de diversos serveis i equipaments dels municipis de Palamós i de Calonge i compta amb la col·laboració del servei de digestologia de l’Hospital de Palamós.
• Difonem la campanya “Patrimoni de la humanitat”, per a la sensibilització envers maltractaments a persones grans.
• S’ha donat continuïtat a la campanya comunicativa de visites fallides, enguany informant del cost d’una visita o prova fallida i informant que són visites i proves que no pot aprofitar cap altre pacient; igualment es continua enviant un SMS recordant les primeres visites i exploracions programades a l’hospital.
Visites fallides 2011/2014
S’ha donat continuïtat a la campanya comunicativa de visites fallides, enguany informant del cost d’una visita o prova fallida i informant que són visites i proves que no pot aprofitar cap altre pacient; igualment es continua enviant un SMS recordant les primeres visites i exploracions programades a l’hospital.
Atenció Primària
2013
2014
Nombre de visites fallides
44.956
44.745
% Visites fallides / visites programades
9
8,74
Hospital de Palamós
Nombre de visites fallides
32.055
34.363
% Visites fallides / visites programades
10,30
10,9
Total
Nombre de visites fallides
77.011
79.108
% visites fallides / visites programades
9,50
9,60