_S’han fet 331 canvis evolutius del programa La Gavina i 1.638 peticions de canvis no evolutius de La Gavina.
_Del total de peticions (7.132) el 72% s’han resolt dins de les primeres 24 hores.
Emporsis Serveis Informàtics
Ens organitzem en quatre àrees funcionals especialitzades:
- Suport a l’usuari: és la que atén totes les incidències i/o consultes dels usuaris i també s’encarrega de la instal·lació i manteniment de les estacions de treball.
- Enginyeria del programari: és l’encarregada de desenvolupar i mantenir els diferents aplicatius propis així com les integracions d’aquests amb d’altres aplicatius de tercers
- Sistemes: té per objectiu mantenir el funcionament tota la infraestructura tecnològica dels 6 centres de procés de dades i les xarxes de comunicacions.
- Explotació de la informació: és l’encarregada d’extreure i validar les dades dels diferents aplicatius comuns per alimentar els quadres de comandament.
L’equip humà el formen 22 treballadors, amb perfil de tècnics o enginyers informàtics, i aquest any s’han pogut incorporar 3 alumnes en pràctiques.
Enginyeria dels programes
S’han atès 1638 peticions i s’han portat a terme un total de 331 canvis evolutius dels aplicatius de La Gavina (sistema integrat d’informació assistencial de SSIBE).
La dedicació per dur-los a terme ha estat de 9556 hores, un 11% més respecte de 2018. La distribució d’aquests canvis segons la tipologia per quantitat i dedicació ha estat la següent:
_S’ha desenvolupat la nova APP SSIBE com un canal més segur i personalitzat amb el pacient i que facilita la gestió de visites.
Els principals projectes estratègics d’evolutiu Gavina realitzats durant 2019 han estat els següents:
- Derivacions de proves externes cap a H. Trueta (en procés ICO,IDI) per IS3
- TSNU: Peticions de Transport Sanitari No Urgent informatitzades per IS3, excepte les complexes de RHB i Diàlisi
- Implementar la capacitat per rebre formularis de derivació per IS3
- SIRE: prescripció de formules magistrals + millores i actualització WS
- Integració de WS de consulta HC3 d’Escales de Valoració
- Posta en marxa de Nefrolink a PalamosAcabar el desplegament del projecte MHDA
- Implantació de la integració de Nefrolink amb Gavina a Palamos
- Crear una nova eina Gavina per facilitar la cerca codis CIM10 als professionals assistencials
- APP per a l’usuari amb funcionalitats de: citació/reprogramació; pla de medicació activa; pauta activa de TAO; notificacions; etc.
- Actualitzar el mòdul de pautes Tractaments Anticoagulants Orals
- Integració amb el nou sistema de gestió de la cafeteria i utilitat per pagar amb la tarja identificativa de treballador
- Funcionalitat per adjuntar documentació digitalitzada als assentaments comptables
- Possibilitat de generació de les factures destinades a les administracions públiques en format eFactura-XML
La dedicació de recursos dedicació a evolutius Gavina s’ha desviat del patró establert (70%-30%), essent quasi igual la dedicació als nous projectes (48%) que al circuit de millores (45%).
Àrea de sistemes
Principals projectes:
En els CPS de SSIBE:
- Actualització SO proxys inversos i limita versions SSL a usar
- Actualització darreres versions Ensemble
- Nou servidor enginyeria – Linx
- Actualització electrònica xarxa CPD2
- Actualització Zimbra (tot el grup SSIBE)
- Actualització Servidor PACS
- Implantació WSUS, EPO
- Nou sistema TPV – Cafeteria
Àrea d’explotació de la informació
Principals actuacions:
- Adaptació dels informes de farmàcia IQPF als objectius CatSalut 2019 (essencials, biosimilars, categoria C…)
- Adaptar els informes existents, per poder fer un seguiment de l’activitat de la nova Unitat Mèdica Ambulatòria.
- Nous informes de Seguiment de tractaments MHDA
- Cens d’urgències per saber el volum de pacients a cada hora, per a qualsevol dia.
- Infografia de l’activitat de les Urgències d’estiu a l’hospital i ABS.
- Generació mensual de l’informe de Consum Intern, sol.licitat pel Ministerio i que es publica al portal CatSalut.
- Informe personalitzat per a infermeria, per tal que cada profesional pugui fer un seguiment de la seva població assignada i els seus indicadors.
- Publicació a l’aplicació BS3 de la informació mensual de les altes d’aguts.
Àrea de suport a l’usuari
_Els centres de servei i suport han resolt 6451 incidències.
_Un 70,36% de les incidències s’han resolt dins de les primeres 24h.
S’han rebut 6.944 peticions en horari laboral i 188 en horari de guàrdia localitzable
Increment d’un 7% de peticions respecte de l’any anterior i baixada d’un 4% de les incidències de guardia. Moltes de les peticions no acaben en cap evolutiu o canvi a Gavina.
Millora en la recepció de peticions per canals digitals i un estancament de les peticions telefòniques.
Enquestes de satisfacció del Centre de Serveis de Suport a l’Usuari
_S’han rebut 500 enquestes completades de valoració del servei i s’ha obtingut una valoració global de 8,9 sobre 10.
S’han portat a terme enquestes de satisfacció als professionals que han utilitzat els serveis de suport a l’usuari. Aquestes enquestes donen l’oportunitat d’expressar comentaris de millora i són totalment anònimes.